Selasa, 8 Mac 2011

kembara ulamak...

pada cuti hari minggu yang bersambung dengan cuti maulidul rasul baru - baru ini, paklong telah mengikuti rombongan menjelajah ke utara tanahair. bertujuan untuk menziarahi pondok - pondok pengajian serta guru - guru tua yang berada di sana.

antara tempat - tempat yang dilawati oleh rombongan paklong sepanjang perjalanan ini

pondok ustaz sabri : bersama ustaz sabri di kediaman beliau, pondok ustaz sabri, lubuk kawah (nama madrasahnya akan di update kelak) sebahagian dari pondok ustaz sabri hangus dijilat apa dalam kebakaran tidak lama dahulu. kini ianya telah pun dibaik pulih.


madrasah darul muhajirin : bersama tuan guru ustaz khairul anwar al - shafie al - balasi di madrasah darul muhajirin, pondok bukit gajah teriak, jitra. pondok ini juga mengadakan kelas umumi (kepada orang awam sekitarnya) pada setiap hari sabtu bermula jam 8:30 am sehingga jam 10:30 am.


ribat nasrul nuhajirin, permatang kaka, megat dewa, kodiang. (paklong sudah lupa info berkenaan tempat ini)


kediaman tuan guru pak su mid, di kuala pai, bukit tembaga, daerah padang terap, kedah. di sini kami ditemukan dengan luban / kundur yang dicari - cari selama ini dan pak su mid juga menjual minyak wangi dengan harga yang berpatutan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan